Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAmin, Martin E.
TitelThe Evaluation of Francophone and Anglophone Instructors at a West African University.
QuelleIn: Journal of Personnel Evaluation in Education, 10 (1996) 2, S.179-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0920-525X
SchlagwörterBilingual Education; College Students; English; Foreign Countries; French; Higher Education; Language of Instruction; Native Speakers; Second Language Instruction; Second Languages; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Effectiveness; Africa; Cameroon
AbstractWhether Anglophone and Francophone students evaluate the same teachers equally, or whether the language in which instruction is delivered affects the evaluation, was studied with 988 first- and third-year students in Cameroon. Results indicate that students did evaluate teachers using their own language more highly and third-year students were more critical overall. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Personnel Evaluation in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: